Advies

De entree van je kantoor is belangrijk voor de eerste indruk

Als de ingangen, lobby’s en toiletten van een bedrijf voor zichzelf zouden kunnen spreken, wat zouden ze dan zeggen en vooral, hoe zouden ze dit dan vertellen?

Nadenken over eerste indrukken van jouw bedrijf is vooral van groot belang in al het commerciële onroerend goed waar het zaken doen centraal staat. De investeringen zijn groot en het woord ‘winst’ ligt op ieders lippen.

De spiegel van jouw bedrijf

De entree is de spiegel van jouw bedrijf. Een kans om jouw brand optimaal te promoten, al je potentiële klanten van jouw capaciteiten te overtuigen en om natuurlijk te laten zien dat jij om hen geeft. Net zoals een sollicitant graag indruk wilt maken op zijn of haar toekomstige werkgever tijdens een sollicitatiegesprek, wil jij uiteraard dat jouw kantoor entree indruk maakt op jouw toekomstige klant, huurder of prospect. .

In de loop der jaren is er veel onderzoek gedaan naar de effecten van eerste indrukken binnen een bedrijf en in de meeste gevallen blijkt daaruit dat mensen maar slechts 12 seconden nodig hebben om een blijvende mening te vormen.

De presentatie van jouw faciliteiten en je dienstverlening

Eventuele meningen over jouw bedrijf worden over het algemeen bepaald door de presentatie van jouw faciliteiten plus de kwaliteit van je dienstverlening. Gelukkig zijn er wel een aantal dingen die je als ondernemer of officemanager kunt doen om je kansen op een goede eerste indruk te vergroten.

Dit begint uiteraard met de juiste binnenkomer, een fraaie schoonloopmat op maat zorgt ervoor dat jouw entree al direct mooi schoon blijft. Ingangen moeten zonder meer vrij zijn van schimmel, vuil en andere viezigheid zijn.

De juiste bewegwijzering en een aangename receptie

De installatie van de juiste bewegwijzering in jouw hele bedrijfsgebouw in alle mogelijke ruimtes die jouw klant maar mogelijk kan bezoeken, is alsook van topbelang. Noem dit maar een zogenaamde visuele netheid voor de creatie van een prettig georganiseerde zakelijke omgeving.

En over het algemeen zullen jouw klanten het grootste deel van hun tijd bij de receptie doorbrengen voordat ze naar jouw privé kantoor of directiekamer gaan, dus juist daarom moet je er alles aan doen om voor hen een heel uitnodigende wachtruimte te creëren.

De toiletten moeten te allen tijde zeer netjes gehouden worden en de (zichtbare) werkplekken van werknemers en de gemeenschappelijke ruimtes moeten alsook vrij van rommel blijven. Daarnaast dienen alle vloeroppervlakken (al dan niet vloerbedekking) regelmatig te worden gereinigd.

Verwaarloos de eerste indruk niet!

Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste goede indruk te maken. Zeker binnen het commerciële vastgoed waar een waardevolle klant natuurlijk ook graag als zodanig herkend wilt worden. Voor jou de vraag hoe voor jouw bedrijf die eerste indruk die binnen slechts 12 seconden gevormd wordt, uitvalt. En of je hier nog wat aan wil doen.